Constructorul român UMB a semnat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung tronson al Autostrăzii Unirii (A8), Ditrău – Grințieș, cu o lungime de 37,9 km. Valoarea contractului este de 6,14 miliarde de lei, iar lucrările vor fi realizate în asociere cu compania bosniacă Euro-Asfalt.
„Am semnat astăzi contractul pentru construcția unui nou lot al al sectorului montan al #A8 (Autostrada Unirii)! Lotul Ditrău-Grințieș (37,9 km), cel mai lung al acestei autostrăzi, va fi construit de o asociere româno-bosniacă. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă Ditrău-Grințies este primul semnat de CNIR, de la înființarea acestei noi companii”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Proiectul va fi realizat în 54 de luni, dintre care 14 luni sunt alocate pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Pe traseu vor fi construite 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte, structuri care însumează 21 km, adică 57% din lungimea lotului. Traseul autostrăzii va include un nod rutier la Ditrău, județul Harghita, și o conexiune cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, în județul Neamț.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, completate de fonduri de la bugetul de stat. Acesta este un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, Autostrada Unirii urmând să lege Moldova de Transilvania.