Este vorba despre:
1. Varianta de ocolire Iași – Etapa I (Uricani – conexiune cartier Dacia)
Proiectul prevede un traseu de 8,8 km, structurat pe trei sectoare:
• Uricani – Cicoarei (km 0 – km 4+747): 2 benzi de circulație pe sens și bandă mediană;
• Cicoarei – Calea Galatei (km 4+747 – km 8+174): 2 benzi a câte 3,5 metri și trotuare;
• Penetrație cartier Dacia (km 0+000 – km 0+596): 2 benzi a câte 3,5 metri.
În cadrul proiectului este prevăzută construirea unui pod peste râul Bahlui, iar valoarea totală a investiției este estimată la 84,9 milioane euro (cu TVA).
2. Varianta de ocolire Podu Iloaiei (conectivitate între A8 și DN28)
Această variantă va asigura un nou traseu de 4,3 km în partea de sud a orașului Podu Iloaiei, cu punct de pornire la km 45+486 al DN28 (E583), într-o intersecție giratorie care va conecta viitoarea Autostradă A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni).
Principalele elemente de infrastructură:
• Viaduct de 90,3 metri, cu 3 deschideri (câte 27 m), amplasat pe o zonă curbată și în pantă;
• Pod peste râul Bahlui, cu lungimea de 38,10 metri și o deschidere de 30 metri;
• 2 benzi de circulație, panouri fonoabsorbante și iluminat public.
Citește și: Un ieșean s-a crezut polițist, dar a ajuns fără permis și cu buzunarul mai ușor
Valoarea totală a investiției este de aproximativ 12 milioane euro.
Cele două proiecte fac parte dintr-un parteneriat semnat în toamna anului trecut între Consiliul Județean Iași, prin președintele Costel Alexe, și Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, care prevede investiții totale de circa 200 milioane euro pentru dezvoltarea infrastructurii din județ.
După finalizarea etapei de avizare, proiectele vor fi preluate de autoritățile locale, care vor demara procedurile necesare pentru implementarea execuției.