Ford începe livrarea în Europa a primelor mașini electrice fabricate la Craiova
A început producția de masă și livrare a primelor vehicule electrice produse în România la fabrica Ford Otosan. Cu aceasta ocazie au fost invitati si oficialii Guvernului, in frunte cu Marcel Ciolacu.
„Am văzut la Ford Craiova, că România produce mașini electrice la cele mai înalte standarde mondiale de design și tehnologie, care pot rivaliza cu orice concurent mondial. Am făcut un scurt test-drive și am toată încrederea că noile modele fabricate la Craiova vor avea un succes major atât pe piața românească, cât și pe cea internațională. Faptul că în uzină funcționează de acum și o linie ultramodernă de fabricare a bateriilor electrice arată cât de solid este viitorul producției auto ‟made in Oltenia”, a precizat premierul Marcel Ciolacu.
”Producerea acestor vehicule electrice în România înseamnă scurtarea timpului de așteptare pentru cumpărătorii care a doresc să achiziționeze mașini electrice. Este foarte important să avem, în traficul aglomerat din marile orașe, cât mai multe mașini electrice, prietenoase cu mediul înconjurător, pentru a contracara creșterea nivelului poluării aerului. Lansarea primelor livrări de vehicule electrice produse în România, la fabrica Ford Otosan, reprezintă un eveniment deosebit de important pentru industria auto românească și demonstrează că suntem la nivelul pieței internaționale producătoare de astfel de automobile. Sunt sigur că modelele produse la Craiova vor atrage cumpărători nu numai din Europa, dar și din toată lumea”, a declarat Mircea Fechet.
𝐅𝐨𝐫𝐝 𝐏𝐮𝐦𝐚 𝐆𝐞𝐧-𝐄
–consum record de 13,1 kWh/100 km
–oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă, astfel încât călătoriile lungi să fie facile, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km
–𝐅𝐨𝐫𝐝 𝐄-𝐓𝐨𝐮𝐫𝐧𝐞𝐨 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐢𝐞𝐫
–are o autonomie de până la 288 km , include capacitatea de a încărca rapid, dar și soluții optime pentru a ușura procesul de încărcare de acasă.
–dispune de o baterie cu o capacitate de 43 kWh (utilizabil).
–sarcina maximă de tractare este de 750 kg, ceea ce permite clienților să tracteze o remorcă mică.
𝐅𝐨𝐫𝐝 𝐄-𝐓𝐫𝐚𝐧𝐬𝐢𝐭 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐢𝐞𝐫 𝐓𝐫𝐞𝐧𝐝
–are versiune de pasageri și versiune de marfă
–are un motor electric de 100 kW (136 CP).
Evoluția uzinei Ford de la Craiova de-a lungul anilor
Uzina Ford din Craiova a avut o evoluție semnificativă de-a lungul anilor, devenind un punct central în industria auto europeană. Inițial, în 1976, uzina a fost înființată ca Oltcit, o societate mixtă româno-franceză între guvernul României și Citroën. În 1991, după retragerea Citroën, fabrica a devenit Automobile Craiova.
În 2008, Ford a achiziționat uzina, marcând începutul unei noi ere în producția auto din România. De-a lungul timpului, uzina a fabricat modele precum Ford Transit Connect, Ford B-Max, Ford EcoSport și, mai recent, Ford Puma. Fabrica are o capacitate de producție de până la 300.000 de unități anual, fiind unul dintre principalii exportatori ai țării.
În martie 2022, Ford a anunțat transferul proprietății uzinei către Ford Otosan, un parteneriat strategic cu o valoare de 575 de milioane de euro. Această tranziție are ca scop consolidarea producției de vehicule electrice și comerciale ușoare. Sub noua conducere, uzina se pregătește să producă o variantă electrică a modelului Ford Puma, aliniindu-se astfel la tendințele globale de electrificare.
Ford Otosan intenționează să crească volumul de producție și să integreze tehnologii avansate în fabrica din Craiova, ceea ce va duce la crearea a aproximativ 1.300 de noi locuri de muncă. Uzina din Craiova joacă un rol esențial în strategia globală a Ford, contribuind la extinderea producției de vehicule electrice și comerciale ușoare în Europa.
Urmărește articolele Alo România și pe pagina noastră de
Facebook!