Luni dimineață, în timpul unei manevre de cuplare a locomotivei trenului Regio 5302 cu vagoanele de călători, locomotiva a accelerat înapoi și a lovit violent primul vagon, provocând panică și rănirea a șase persoane.
Incidentul a avut loc în gara Mărășești, iar trenul Regio 5302 circula pe ruta Comănești – Buzău. În momentul impactului, în tren se aflau aproximativ 120 de călători. Șase dintre aceștia au fost preluați de echipajele medicale și transportați de urgență la spital, prezentând leziuni de diferite grade.
La fața locului au fost mobilizate o ambulanță SMURD, o autospecială de stingere, trei ambulanțe ale Serviciului de Ambulanță Județean Vrancea și echipaje ale Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Mărășești.
Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, cercetările de la fața locului au relevat faptul că doi dintre angajații CFR implicați în operațiunile de manevră au fost testați pozitiv la substanțe psihoactive. Aceștia au fost duși la spital pentru prelevarea de probe biologice, iar ancheta a fost demarată sub suspiciunea de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu, vătămare corporală din culpă și semnalizare falsă.
„În urma cercetărilor la fața locului și a testărilor efectuate cu aparatele din dotare, doi angajați ai CFR au fost depistați pozitiv la consumul de substanțe psihoactive. Aceștia au fost conduși la spital, în vederea recoltării de probe biologice”, a transmis IPJ Vrancea într-un comunicat oficial.
Accidentul a deschis o nouă rană în sistemul de siguranță al transportului feroviar românesc. Deși nu s-au înregistrat pierderi de vieți omenești, incidentul ridică semne de întrebare grave privind controlul personalului feroviar, testarea periodică și responsabilitatea companiilor în ceea ce privește sănătatea mintală și consumul de substanțe al angajaților.
Cazul readuce în atenția publică pericolul real pe care îl reprezintă consumul de substanțe psihoactive în domenii critice precum transportul public, și pune presiune pe autorități să înăsprească măsurile de prevenție și control.
Ancheta este în desfășurare, iar rezultatele finale ale analizelor toxicologice și ale expertizelor feroviare vor stabili exact lanțul cauzal și gradul de vinovăție al celor implicați. Între timp, Ministerul Transporturilor și CFR sunt așteptate să ofere răspunsuri clare și soluții ferme pentru a preveni repetarea unor astfel de incidente.