În timp ce autoritățile locale din comuna Ciurea „tac și fac”, lucrările de modernizare a drumului (Olarilor) care leagă localitatea de municipiul Iași, prin zona Târgului de cherestea și cartierul Frumoasa, avansează rapid. A fost turnat deja primul strat de pietriș, s-au executat rețelele de canalizare, iar în scurt timp urmează asfaltarea completă a segmentului aflat pe raza comunei.
Pe partea cealaltă, în municipiul Iași, proiectul stagnează. Deși încă din 2023 se anunțase intenția de modernizare a șoselei Iași-Hlincea – o rută alternativă extrem de importantă pentru descongestionarea traficului de pe drumul aglomerat Iași – Lunca Cetățuii – în prezent nu există un termen clar pentru demararea lucrărilor.
În martie 2024, Primăria Iași anunțase semnarea unui contract de proiectare și asistență tehnică pentru opt străzi, inclusiv acest tronson vital din sudul orașului. Cu toate acestea, în 2025 nu mai există informații concrete despre evoluția proiectului, iar șoseaua rămâne neschimbată.
Ruta vizată – șoseaua Iași-Hlincea – pornește din Bulevardul Poitiers, imediat după pasajul cu același nume, și traversează zona Târgului auto, Bazarului, Talciocului și a altor proprietăți industriale până la limita administrativă cu comuna Ciurea. Drumul are o lungime totală de 2,5 km, iar segmentul critic pentru modernizare începe de la Târgul de cherestea spre Hlincea.
Această rută ar putea deveni o alternativă valoroasă la drumul Lunca Cetățuii – Iași, care rămâne suprasolicitat și în așteptarea extinderii la patru benzi. Întârzierea Iașului contrastează puternic cu ritmul susținut al lucrărilor din Ciurea și ridică semne de întrebare în privința coordonării și prioritizării infrastructurii în zona metropolitană.